Veelgestelde vragen

Hier vind je antwoord op de meest voorkomende vragen rondom Kamado-winkel.nl en bijbehorende webwinkels.

Algemene vragen

Mag mijn hond naar binnen?

Helaas zijn honden in onze winkel niet welkom. Wij vragen u hier voor uw begrip.

Is de showroom rolstoel toegankelijk?

Onze showroom is volledig rolstoel vriendelijk.

Kan ik bij jullie mijn baby verschonen?

U kunt uw baby in een afsluitbare ruimte verschonen. Vraag hier voor de sleutel aan de info balie.

Kan ik mijn baby voeding opwarmen?

In de Koffie Corner kunt u babyvoeding op laten warmen. Wanneer het erg druk is, is dit wellicht niet mogelijk. We vragen hier voor uw begrip.

Kan ik mijn elektrische auto of fiets opladen bij jullie?

Het is niet mogelijk uw elektrische auto of fiets bij ons op te laden.

Is het mogelijk om in de showroom met VVV bonnen te betalen?

Het is niet mogelijk VVV bonnen in te wisselen bij ons.

Kan ik in de showroom met mijn credit card betalen?

Het is niet mogelijk om in de showroom te betalen met uw credit card. Betalen met credit card is uitsluitend mogelijk indien u een bestelling online plaatst.

Is er een speelhoek voor kinderen aanwezig?

Op verschillende plaatsen in de showroom is een speelhoek ingericht zodat kinderen zich kunnen vermaken.

Is er gratis WiFi beschikbaar in de showroom?

U kunt in de showroom gebruik maken van een gratis toegankelijk WiFi netwerk.

Zijn jullie ook geopend op zondag?

We hebben meerdere koopzondagen per jaar. Hier kunt u een overzicht vinden.

Hebben jullie ook koopavond?

Wij hebben geen koopavond.

Kan ik mijn tent ook inruilen bij jullie?

U kunt bij ons geen gebruikte tenten of voortenten inruilen.

Wanneer is jullie reparatie seizoen?

Tenten en voortenten die door ons moeten worden gerepareerd dienen tijdig aangeleverd te worden. Ons reparatie seizoen loopt van september tot en met december.

Bestellen

Een bestelling plaatsen

Het plaatsen van een bestelling in onze webwinkel gaat als volgt in zijn werk:

  • Indien u het gewenste product heeft gevonden in onze webwinkel, dan vindt u rechts in beeld een knop 'Bestel nu'. Indien deze knop niet zichtbaar is, heeft het artikel mogelijk een langere levertijd, de tekst "leverbaar met levertijd" verschijnt dan in beeld. In dat geval kunt u contact met ons opnemen om een indicatie van de actuele levertijd op te vragen.
  • Nadat u het product besteld heeft, komt het direct in de winkelwagen terecht.
  • U kunt vervolgens kiezen om verder te winkelen, of direct af te rekenen.
    Kies voor 'Ga door naar afrekenen'. 
    Vul onder stap 1 uw adres gegevens in. Indien u dit wenst kunt u meteen een account aanmaken wat makkelijk is bij een volgend bezoek. 
    Kies bij stap 2 voor de gewenste betaalmethode. 
    Bij stap 3 controleert u uw bestelling en kunt u eventuele opmerkingen toevoegen. 
  • Indien alle gegevens kloppen, klikt u op 'Plaats uw bestelling' om de bestelprocedure af te ronden.

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u binnen enkele minuten automatisch een bevestiging op het door u ingevoerde email adres. Indien u geen bevestiging heeft ontvangen, dan kan het zijn dat er problemen zijn met de email server, of het door u ingevoerde email adres is onjuist.

Stuur u ons dan een email met daarin de juiste gegevens, de artikelen die u wenst te bestellen en indien mogelijk uw ordernummer en het tijdstip waarop u de bestelling heeft geplaatst.

Een bestelling wijzigen of annuleren

Indien u een bestelling wilt annuleren of wijzigen, neem dan contact met ons op per email en vermeld uw naam, adres, ordernummer en mogelijke extra informatie die we nodig hebben. 

Hoe kan ik mijn zending volgen?

Nadat wij uw betaling hebben ontvangen, wordt uw pakket verzonden. U ontvangt nadat het pakket door de vervoerder is afgehaald op ons magazijn, een email met daarin een Track & Trace code om zo uw bestelling te volgen. Tevens ontvangt u via email een bericht wanneer de zending het depot van de koerier heeft verlaten.

Bevestiging van uw bestelling

Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u binnen enkele minuten automatisch een bevestiging per email.

Als u geen bevestiging heeft ontvangen, dan kan het zijn dat er problemen zijn met de email server, of dat uw email adres onjuist is. Stuur u ons dan een email met daarin de juiste gegevens, de artikelen die u wenst te bestellen en indien mogelijk uw ordernummer en het tijdstip waarop u de bestelling heeft geplaatst.

Garantie

Product defect bij ontvangst

Zorg dat u, na het ontvangen van uw bestelling, binnen 14 dagen controleert of deze bestelling compleet en in goede staat is aangekomen.
Mocht dit niet zo zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via email.

Klachten over een product

Mocht u een klacht hebben over een product wat u via de webwinkel heeft besteld, dan kunt u contact opnemen door een email te sturen.

Garantietermijn

Alle door Bax Totaalrecreatie geleverde producten hebben garantie. Dit is de garantie die door de fabrikant wordt verleend op de artikelen. De mate van garantie kan verschillen per artikel en per fabrikant. De betreffende garantietermijn wordt bepaald door de fabrikant en gaat in op het moment van levering. Garantie op producten kan vervallen indien een product kapot is gegaan door slijtage of ondeskundig en/of onjuist gebruik.

Indien u verwacht gebruik te kunnen maken van de garantieregeling, of heeft u vragen over de garantie periode van een bepaald artikel, dan kunt u ons een email sturen.

Tent aanbieden ter garantie

Indien u een tent aan wilt bieden ter reparatie dient u altijd vooraf contact op te nemen per email. Reparaties die aangeleverd worden zonder vooraf contact op te nemen, worden niet aangenomen.

Reparaties aan tenten en voortenten worden door ons uitgevoerd in de periode van 1 september tot 15 december, ongeacht of het een garantie kwestie is of niet. U kunt het product, voorzien van een ingevuld retourformulier, vanaf medio augustus aanleveren.

Het is raadzaam om rekening te houden met deze reparatie termijn, zodat u niet voor verrassingen komt te staan wanneer u vertrekt naar uw vakantie adres.

Wij verzoeken u om uitgevoerde reparaties binnen 7 dagen te controleren.

Wanneer is jullie reparatie seizoen?

Tenten en voortenten die door ons moeten worden gerepareerd dienen tijdig aangeleverd te worden.

Ons reparatie seizoen loopt van september tot en met december.

Retourneren

Verkeerd artikel ontvangen

Controleer binnen 14 dagen na ontvangst of de geleverde producten daadwerkelijk de producten zijn die u heeft besteld. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via email.

Kan ik een voortent, luifel, of voortent accessoire retourneren als deze niet blijkt te passen?

Het is niet mogelijk een voortent, luifel of voortent accessoire wat achteraf niet past, retour te zenden. Het is van belang dat u vooraf zeker weet welke omloopmaat u nodig heeft voor uw caravan of voortent. Bent u niet zeker over de juiste maat, neem dan contact met ons op voordat u de bestelling plaatst. Wij kunnen u helpen de juiste maat voor uw caravan of voortent te bepalen.

Kan ik een artikel ruilen?

Uiteraard is het mogelijk om artikelen te ruilen. Neem daarvoor de volgende punten in acht:

  • Neem voordat u een artikel retour stuurt, altijd eerst contact op per email.
  • De meeste producten kunt u binnen de zichttermijn van veertien (14) dagen, ingaande de dag na het in ontvangst nemen van uw goederen, retourneren.
  • De verzendkosten van het te ruilen artikel, komen voor rekening van de klant.
  • Maak bij ruilen altijd gebruik van het retour formulier. U kunt uw retour zending ook digitaal aanmelden door het retour formulier hier in te vullen.

Het nieuwe artikel bestelt u vervolgens door een nieuwe bestelling te plaatsen. 

Artikelen ruilen in onze showroom is ook mogelijk. Neem hier voor contact op via email. Indien u een product komt ruilen in de onze showroom in Bergeijk, neem dan altijd uw orderbevestiging mee.

Richtlijnen indien u een artikel wilt ruilen:

  • Ruilen is mogelijk binnen de zichttermijn van veertien (14) dagen, ingaande de dag na het in ontvangst nemen van uw goederen
  • In onbeschadigde, niet beschreven en originele fabrieksverpakking zonder tape, plakband of (verzend)stickers (gebruik een overdoos)
  • Compleet, niet gebruikt en onbeschadigd
  • Artikelen dienen schoon en droog te worden aangeleverd

Sommige artikelen kunnen niet geruild worden. Dit geldt onder andere voor artikelen:

  • Die persoonlijk van aard zijn
  • Die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door u aangegeven specificaties
  • Die speciaal voor u besteld zijn (producten die niet in ons standaard assortiment zijn opgenomen)
  • Die speciaal voor u gemaakt zijn, afgezaagd, of afgeknipt worden
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben

Een compleet overzicht van de artikelen die uitgesloten zijn van het recht op te ruilen vindt u in onze Algemene Voorwaarden.

Voor alle bestelling die worden geplaatst in de webshop geldt een zichttermijn van veertien (14) dagen, ingaande de dag na het in ontvangst nemen van uw goederen. Tijdens deze periode kunt u het product bekijken of passen. Na het verstrijken van deze periode, is de koopovereenkomst een feit.

Na het ontvangst van de bestelde goederen, zijn deze uw eigendom geworden. Indien het wilt retourneren of ruilen, zorg dan dat u een verzendbewijs van de vervoerder ontvangt. Op deze manier kunt u eventuele schade of verlies claimen bij de vervoerder.

Zorg dat u wanneer u wilt ruilen, u altijd een compleet ingevuld retour formulier bijvoegt.

U kunt uw retour zending ook digitaal aanmelden door het retour formulier hier in te vullen.

Ik wil een artikel retourneren

Baxrecreatieshop.nl biedt op alle webshop bestellingen een zichttermijn van veertien (14) dagen, ingaande de dag na het in ontvangst nemen van uw goederen. Tijdens deze periode kunt u het product bekijken of passen, zoals u dat in een winkel ook zou doen. Na het verstrijken van deze periode, is de koopovereenkomst een feit.

Retourneren van artikelen is geen probleem, mits u de volgende richtlijnen in acht neemt:

  • Maak bij retourneren altijd gebruik van het retour formulier of maak digitaal een retour melding
  • Retourneren kan binnen de gestelde zichttermijn van veertien (14) dagen, ingaande de dag na het in ontvangst nemen van uw goederen
  • In onbeschadigde, niet beschreven en originele fabrieksverpakking zonder tape, plakband of (verzend)stickers (gebruik een overdoos)
  • Compleet, niet gebruikt en onbeschadigd 
  • Artikelen dienen schoon en droog te worden aangeleverd
  • (Voor)tenten, luifels en (voor)tent accessoires kunt u niet retour zenden als deze zijn getest en niet blijken te passen. 

Sommige artikelen kunnen niet geruild worden. Dit geldt onder andere voor artikelen:

  • (Voor)tenten, luifels en (voor)tent accessoires die zijn getest en niet blijken te passen
  • Die persoonlijk van aard zijn
  • Die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door u aangegeven specificaties
  • Die speciaal voor u besteld zijn (producten die niet in ons standaard assortiment zijn opgenomen)
  • Die speciaal voor u gemaakt zijn, afgezaagd, of afgeknipt worden
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben

Een compleet overzicht van de artikelen die uitgesloten zijn van het recht op te ruilen vindt u in onze Algemene Voorwaarden.

U kunt artikelen ook retourneren in ons filiaal in Bergeijk. Maak hier voor eerst een afspraak per email. Neem indien u wilt retourneren in onze showroom altijd uw orderbevestiging mee.

Zorg dat u wanneer u wilt retourneren, u altijd een compleet ingevuld retour formulier bijvoegt. Dit dient in de doos bijgevoegd te worden.

U kunt uw retour zending ook digitaal aanmelden door het retour formulier hier in te vullen.

Waar kan ik het retour formulier downloaden?

Indien u om wat voor reden dan ook, uw bestelling wenst te retourneren aan Bax Totaalrecreatie, maak dan altijd gebruik van een compleet ingevuld retour formulier.
Lees de voorwaarden op het retour formulier goed door voordat u overgaat tot het retourneren van uw bestelling.

U kunt het retour formulier hier downloaden. U kunt uw retour zending ook digitaal aanmelden door het retour formulier hier in te vullen.

Kan ik een artikel ruilen in de showroom?

U kunt artikelen ook ruilen in ons filiaal in Bergeijk. Maak hier voor eerst een afspraak per email. Neem indien u wilt ruilen in onze showroom altijd uw orderbevestiging mee en identificatie bewijs mee.

Baxrecreatieshop.nl biedt op alle webshop bestellingen een zichttermijn van veertien (14) dagen, ingaande de dag na het in ontvangst nemen van uw goederen. Tijdens deze periode kunt u het product bekijken of passen. Na het verstrijken van deze periode, is de koopovereenkomst een feit.

Ruilen van artikelen is geen probleem, mits u de volgende richtlijnen in acht neemt:

  • Neem voor het retourneren van artikelen altijd eerst contact op via email
  • Maak bij retourneren altijd gebruik van het retour formulier. U kunt uw retour zending ook digitaal aanmelden door het retour formulier hier in te vullen.
  • Retourneren kan binnen de gestelde zichttermijn van veertien (14) dagen, ingaande de dag na het in ontvangst nemen van uw goederen
  • In onbeschadigde, niet beschreven en originele fabrieksverpakking zonder tape, plakband of (verzend)stickers (gebruik een overdoos)
  • Compleet, niet gebruikt en onbeschadigd

Sommige artikelen kunnen niet geruild worden. Dit geldt onder andere voor artikelen:

  • Die persoonlijk van aard zijn
  • Die tot stand zijn gekomen overeenkomstig door u aangegeven specificaties
  • Die speciaal voor u besteld zijn (producten die niet in ons standaard assortiment zijn opgenomen)
  • Die speciaal voor u gemaakt zijn, afgezaagd, of afgeknipt worden
  • Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • Waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop wij geen invloed hebben

Een compleet overzicht van de artikelen die uitgesloten zijn van het recht op te ruilen vindt u in onze Algemene Voorwaarden.

Wanneer wordt mijn geld teruggestort na retourneren of annuleren?

In geval van een terugstorting heeft u het aankoopbedrag, exclusief eventuele verzendkosten, uiterlijk binnen 14 dagen op uw rekening. Uiteraard streven wij er naar om terugstortingen zo spoedig mogelijk af te handelen.

Voor vragen rondom terugstortingen kunt u ons per email bereiken. Vermeld altijd uw gegevens en ordernummer. 

Bezorgen & Afhalen

Bezorging van uw pakket

De kosten voor het verzenden van uw bestelling kunt u altijd terug vinden in uw winkelwagen.

Bestellingen bij Baxrecreatieshop worden normaliter bezorgd door pakketdienst DPD, tenzij anders aangegeven. Dit is ook uw aanspreekpunt zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten.
Nadat u uw track & trace code heeft ontvangen, kunt u via deze website uw pakket(ten) volgen.

Op deze website kunt u met de track & trace code naast uw bestelling volgen, ook;

  • Een andere aflever dag inplannen
  • Een ander aflever adres opgeven
  • Toestemming geven het pakket neer te zetten

Indien u een foutmelding krijgt wanneer u uw bestelling wil traceren, kan het zijn dat de pakketdienst de track & trace codes nog niet heeft verwerkt. Probeer het dan op een later tijdstip nog eens.

DPD biedt uw pakket 3 keer aan. Indien u niet thuis bent, dan kunt u met uw track & trace code zelf een nieuwe afspraak inplannen bij DPD. Ook kunt u er voor kiezen uw pakket op te halen bij het dichtstbijzijnde depot.

  • Onze vervoerders bezorgen enkel tot de begane grond
  • Is de verpakking van uw pakket beschadigd? Denkt u dat er beschadigingen aan het product zijn opgetreden? Neem het pakket dan niet ontvangst, maar laat DPD het retour nemen.

Voor vragen rondom de levering via DPD, kunt u contact opnemen met de klantenservice van DPD. 

Afhalen van uw bestelling

Uw bestelling afhalen in onze showroom in Bergeijk is ook mogelijk. Geef dit aan tijdens het plaatsen van uw bestelling. Bij het aflever adres vult u in 'Ophalen'. Onze medewerkers weten dan vervolgens dat ze uw bestelling niet met de vervoerder mee moeten geven, maar dat u uw bestelling wenst op te halen.

Indien u er voor kiest om uw bestelling af te halen in onze showroom, profiteert u van de vakkundige uitleg door onze medewerkers. Tevens kunt u kennismaken met ons totale assortiment. Onze showroom is maar liefst 12.000 vierkante meter groot en u vindt er alles op het gebied van kamperen uit buitenleven, zoals tenten, camping artikelen, barbecues, tuinmeubelen en outdoor kleding en wandelschoenen.

Uiteraard mag een bezoek aan onze Koffie Corner niet ontbreken!

Indien u uw bestelling af wilt halen, ontvangt u van ons een afhaalbewijs per email. Neem een kopie van dit afhaalbewijs mee en een geldig legitimatiebewijs. Wij kunnen zonder deze twee documenten geen bestelling meegeven.

Indien u zelf niet in staat bent uw bestelling af te halen, dan kunt u iemand anders machtigen door deze een kopie van het afhaalbewijs en een kopie van uw legitimatiebewijs mee te geven. Ook hier geldt, zonder deze twee documenten worden er geen bestellingen meegegeven.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij een bestelling in onze webshop vanaf € 99,- worden geen verzendkosten berekend. Bij bestellingen met een waarde van minder dan € 99,- wordt € 5,95 aan verzendkosten in rekening gebracht. Verzendkosten voor bestellingen naar België en Duitsland bedragen € 6,95 ongeachte de orderwaarde. Wilt u uw pakket naar een ander land verzonden hebben, informeer dan naar de mogelijkheden.

Indien er verzonden moet worden naar een ander land, of via een andere pakketdienst (bijvoorbeeld in verband met de afmetingen van uw bestelling), neem dan voordat u bestelt contact met ons op.

Levertijd van uw bestelling

Baxrecreatieshop streeft naar een levertijd van 2 werkdagen wanneer u bestelt op werkdagen. De levertijd van een bestelling is afhankelijk van het moment dat u bestelt en de actuele voorraad.

  • De levertijd gaat in op het moment dat wij uw betaling hebben ontvangen. Vaak geldt dat een iDeal betaling sneller is dan een bankoverschrijving.
  • De leveringstermijn loopt vanaf het moment dat wij uw betaling hebben ontvangen, tot het moment dat het pakket voor het eerst wordt aangeboden op het afleveradres.
  • Bezorgen in België en Duitsland kan 1 à 2 dagen langer duren.
  • Kampeer- en voortenten die wij moeten produceren of bestellen bij onze leveranciers, kunnen een langere levertijd hebben.

Voor al het bovenstaande geldt dat de artikelen voorradig moeten zijn. Wanneer door u bestelde artikelen niet voorradig zijn, wordt er contact met u opgenomen.

Voor actuele levertijden kunt u ons een email sturen.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Bestellingen in de webshop dienen altijd vooraf te worden betaald. Wanneer u het bestelproces doorloopt, komt u vanzelf bij de stap 'Betalen'. Geef hier de gewenste betaalmethode aan.
De betaalprocedure verloopt via MultiSafepay.

  • iDeal

    Betalen via iDeal is enkel mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Bij een bestelling met iDeal kunt u de betaling direct afronden bij uw eigen bank. Afrekenen gebeurt in uw eigen vertrouwde bankomgeving op de manier zoals u gewend bent met internetbankieren.
  • Bankoverschrijving

    Betalen per bankoverschrijving is ook mogelijk. Geef dit tijdens het bestelproces aan en gebruik de juiste gegevens voor uw betalingskenmerk. Bankoverschrijvingen kunnen langer duren dan een betaling per iDeal.

    De volgende gegevens zijn van belang indien u kiest voor betaling per bank:

    Rekeninghouder:  Bax Kampeer Shop BV
    Rekeningnummer:  NL11RABO0106304097
    Bank naam:  Rabobank

    Voor internationale overschrijvingen gebruik a.u.b. de volgende gegevens:

    IBAN:NL11RABO0106304097
    BIC:RABONL2U

    Na het plaatsen van uw bestelling wordt uw bestelnummer getoond. Wij verzoeken u dit bestelnummer te vermelden bij uw bankoverschrijving !  
  • Creditcard (tot € 500,00
  • Mr. Cash

Indien u er niet in slaagt het betaalproces goed te voltooien, kunt u ons een email sturen.

Wanneer moet ik betalen?

Bestellingen in de webshop dienen altijd vooraf te worden betaald. Wanneer u het bestelproces doorloopt, komt u vanzelf bij de stap 'Betalen'. Geef hier de gewenste betaalmethode aan. Uw bestelling zal in behandeling worden genomen zodra de betaling door ons is ontvangen. Betalingen via iDeal zijn doorgaans sneller dan betalingen per bankoverschrijving.

Is het mogelijk om in de showroom met VVV bonnen te betalen?

Betalen met VVV bonnen is niet mogelijk.

Kan ik in de showroom met mijn credit card betalen?

Het is niet mogelijk om in de showroom te betalen met uw credit card. Betalen met credit card is uitsluitend mogelijk indien u een bestelling online plaatst.